Om de opname vlot te laten verlopen, maakt u best op voorhand een afspraak. Elke werkdag kan u tussen 8u30-12u30 en 13u–17u terecht bij de dienst onthaal en administratie. Onze medewerkers geven u graag alle nodige inlichtingen. U weet dan meteen of u voldoet aan alle criteria om opgenomen te worden. Bovendien is het altijd mogelijk om op voorhand kennis te maken met de instelling, accommodatie, medewerkers en andere bewoners.
Wettelijke voorschriften
Als u wil opgenomen worden, moet u voldoen aan een aantal wettelijke en organisatorische voorschriften. De volgende gegevens hebben wij van u nodig bij een definitieve opnameaanvraag:
- medisch verslag van een radiologisch onderzoek waaruit blijkt dat de u niet lijdt aan een besmettelijke aandoening
- medisch-verpleegkundig verslag naar RIZIV-model dat de graad van zorgbehoevendheid duidt
- kopie van de identiteitskaart
- kleefvignetten van de mutualiteit
- contactadres(sen) van familieleden of personen die voor u instaan